رد شدن به محتوای اصلی

دستگاه زردی

دستگاه زردی

دستگاه زردی برای درمان زردی نوزاد است که بیماری زردی در هفته اول زندگى برای تعداد قابل توجهی از نوزادان تازه متولد شده ایجاد مى‏ شود.
میزان ابتلا به بیماری زردی برای نوزادان نارس و یا نوزادانی که از طریق سزارین متولد میشوند بیشتر است. شرایط ژنتیکی و شرایط آب و هوایی و حتی نوع غذایی که مادر در دوران بارداری مصرف میکند میتواند در ابتلای نوزاد به زردی موثر باشد. بیماری زردی در بعضی از نوزادان که میزان زردی آنها کم است (بیلی روبین 8 و کمتر از آن) به صورت طبیعى و با رعایت کمی تغذیه مادر و یا انجام بعضی از سفارشات طب سنتی پس از چند روز از بین مى ‏رود لذا خطر خاصی نوزاد را تهدید نمیکند اما چنانچه میزان زردی بالاتر از 8 باشد برای درمان مطمئن حتما باید از روش نوردرمانی استفاده کرد.
نوردرمانی درمان زردی نوزاد با تابش نور است که این امر از طریق دستگاه زردی انجام میشود. زردی نوزاد به واسطه‏ سطوح بالاى بیلى‏ روبین و از تجزیه‏ گلبول‏هاى قرمز خون به وجود مى‏ آید. در نوزادانی که زردی دارند، کبد آنها نمیتواند بیلى‏ روبین را از خون تصفیه‏ کند در نتیجه سطح بیلى ‏روبین در خون بالا مى‏ رود. لذا استفاده از دستگاه زردی نوزاد باعث کنترل و کاهش بیلی روبین در خون میگردد.

آیا زردی نوزاد خطرناک است؟

به طور کلی چنانچه زردی نوزادان به موقع تشخیص داده شود و درمان آن به درستی انجام شود به هیچ عنوان خطری نوزاد را تهدید نمیکند و درمان آن با دستگاه زردی در منزل بسیار راحت است اما اگر در درمان زردی نوزاد سهل انگاری صورت گیرد میتواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد که مهمترین آن ضایعه مغزی است.
لذا به والدین عزیز اکیدا توصیه میگردد که نوزاد خود را به خصوص در یک ماه اول پس از تولد در خصوص زردی تحت نظر پزشک متخصص کاملا تحت نظر نگه دارند تا از مشکلات احتمالی ایجاد شده جلوگیری گردد ضمنا والدین عزیز میتوانند با مراجعه به جدول زردی نوزادان از میزان زردی نوزاد خود در منزل با خبر شوند.

جهت درمان زردی نوزاد چکار باید کرد؟

برای درمان زردی نوزاد راه های متفاوتی وجود دارد. بعضی از خانواده ها به درمان زردی نوزاد در طب سنتی و استفاده از داروهای گیاهی اعتقاد دارند. همانطور که ذکر شد این روش ممکن است برای زردیهای خفیف کاربرد داشته باشد ولی برای زردیهای بالا به هیچ عنوان توصیه نمیگردد.
بعضی از خانواده ها نیز فورا نوزاد خود را در بیمارستان بستری مینمایند. این روش هم اگرچه روش مطمئنی برای راه های درمان زردی نوزاد است اما مشکلات خاص خود از قبیل هزینه سنگین بیمارستان، دوری مادر از فرزند خود و آلودگی های بیمارستانی که قطعا نوزاد نحیف و ظریف را تحت تاثیر قرار میدهد دارد.

اما بهترین راه درمان زردی نوزاد چیست؟

بعد از اطمینان از زردی نوزاد از طریق دادن آزمایش خون و یا با مراجعه به جدول زردی نوزادان و تخمین میزان زردی در نوزاد، بهترین، مطمئن ترین، موثرترین، کم خطر ترین و با صرفته ترین راه اجاره دستگاه زردی نوزاد خانگی یا اجاره دستگاه فتوتراپی در منزل میباشد.
استفاده از دستگاه فتوتراپی یا نور درمانی با کیفیت بالا و استاندارد  با لامپ ال ای دی مرغوب با طول موج مخصوص و مناسب و با قدرت درمانی بالا میتواند در کوتاهترین زمان ممکن نوزاد دارای زردی را درمان نماید بدون آنکه عوارض جانبی داشته باشد.

دستگاه زردی چگونه کار میکند؟

دستگاه زردی


دستگاه فتوتراپی یا دستگاه زردی دارای یک منبع تابش نور است که با  تاباندن اشعه نور با شدت معین و با طول موج کوتاه مخصوص (طول موج مناسب  جهت درمان زردی نوزاد از 430 تا 490 نانومتر است) و از فاصله و زاویه استاندارد و در مدت زمان معین به پوست نوزاد (هیچ لباس و پوششی نباید بر پوست نوزاد باشد تا نور مخصوص بتواند از طریق پوست جذب گردد) باعث جذب اشعه نور میگردد. نور جذب شده طی فرآیندی وارد خون شده و باعث شکسته شدن بیلی روبین موجود در خون نوزاد میشود.
بیلی روبین موجود در خون پس از شکسته شدن از طریق ادرار و یا مدفوع نوزاد دفع خواهد شد و بدین ترتیب زردی از بدن نوزاد خارج میگردد و باعث رفع زردی نوزاد خواهد شد.
تاکید میگردد بیلی روبین شکسته شده از طریق ادرار دفع میشود. لذا مادران عزیز حتما توجه داشته باشند که جهت تسریع در روند درمان زردی نوزادی که از دستگاه فتوتراپی استفاده میکند به نوزاد خود در هر بار تغذیه شیر زیاد بدهند و همچنین فاصله بین شیر دهی را کمتر کنند تا ادرار نوزاد افزایش یابد. تغییر رنگ ادرار نوزاد به تیره نیز نشانه دفع زردی است و لذا والدین عزیز هیچگونه نگرانی نسبت به این موضوع نداشته باشند.

انواع دستگاه زردی

1- دستگاه بیمارستانی

که غیر قابل حمل و نقل و جابجایی است. عمدتا دارای تخت است که نوزاد داخل تخت قرار میگیرد و منبع نور از بالا به نوزاد تابانده میشود. بر اساس تجویز پزشک، نوزاد از یک تا سه روز در بیمارستان بستری شده و در دستگاه فتوتراپی قرار میگیرد. والدین نوزاد میتوانند در زمانهای مشخص شده به نوزاد خود سرکشی نمایند.

2- دستگاه زردی خانگی

تعداد قابل توجه والدین نوزادانی که زردی دارند مایل نیستند که نوزاد خود را در بیمارستان بستری نمایند. آنها نمیخواهند از نوزادی که پس از 9 ماه انتظار و تحمل مشقتهای فراوان، تازه قدم در خانواده گذاشته از نوزاد خود دور شوند لذا تصمیم دارند که فرزند خود را در کنار خود و در محیط گرم خانه خود درمان نمایند. لذا به این عزیزان استفاده از دستگاه زردی خانگی توصیه میشود.
دستگاه های زردی خانگی ممکن است از نظر شکل و ظاهر با دستگاههای بیمارستانی متفاوت باشد چرا که این دستگاه ها باید پرتابل بوده و به راحتی جابجا گردند. لذا از نظر ابعادی کوچکتر بوده و پایه های جمع شونده دارند اما از نظر نحوه کارکرد و کیفیت درمانی تفاوتی با انواع بیمارستانی ندارند و حتی بعضی از دستگاه های فتوتراپی خانگی با توجه به داشتن کیفیت بالا و تجهیز با لامپ های قدرتمند اصلی، قدرت درمانی بالاتری نسبت به نوع بیمارستانی دارند.
دستگاه فتوتراپی سه بعدی شرکت نی نی سالم با داشتن لامپهای قدرتمند آلمانی، کیفیت درمانی بی نظیر و بسیار بالاتر از نوع بیمارستانی ارائه مینماید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دستگاه فتوتراپی

دستگاه فتوتراپی دستگاه فتوتراپی نوزاد به دو دسته بیمارستانی و خانگی تقسیم میشوند که ما در این مقاله قصد داریم توضیحات لازم و ضروری در خصوص دستگاه زردی خانگی ارائه نماییم. اگر چه به لحاظ ماهیت کاری  هر دو نوع یک کار مشترک را انجام میدهند و آن چیزی نیست جز رفع زردی نوزادان . اما دستگاه های خانگی زردی نوزاد پرتابل  هستند و با توجه به نحوه طراحی  که دارند به راحتی جابجا میشوند. دستگاه فتوتراپی خانگی نوزادان فتوتراپی با تابش اشعه نور، باعث تغییر  بیلی ‌روبین به ترکیباتی که از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌شوند می‌گردد. در حال حاضر دو نوع دستگاه فتوتراپی خانگی جهت درمان زردی نوزاد در منزل وجود دارد که عبارتند از: الف) دستگاه زردی با منبع نور فلورسنت دستگاه های فتوتراپی با لامپ های فلورسنت قدیمی هستند و ضمن این که قدرت درمانی محدودی دارند عوارض جانبی نیز دارند. ب) دستگاه زردی با منبع نور  ال ای دی که البته نوع ال ای دی هم قدرت درمانی بالاتری دارند و هم عوارض جانبی کمتری. همچنین نور دستگاه زردی  باید کاملاً روی نوزاد متمرکز شده باشد. امروزه دستگاه های درمان زردی با لامپ های ال ای

دستگاه زردی نوزاد

دستگاه زردی نوزاد دستگاه زردی نوزاد چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟ دستگاه زردی نوزادان برای درمان بیماری زردی نوزادانی که در بدو تولد زردی دارند استفاده می شود. درمان زردی با دستگاه زردی نوزاد نوعی نور درمانی است که به آن فتوتراپی نیز گفته میشود. به طور کلی از جمله بیماری هایی که توسط روش فتوتراپی می توان درمان نمود عبارتند از درمان انواع سرطان، درمان پوست و مو و درمان زردی نوزاد. در دستگاه زردی کودکان پوست بدن به صورت مستقیم تحت تابش نور با طول موج مناسب به صورت منظم قرار می گیرد. البتده باید توجه کرد که این عمل باید تحت نظر پزشک و یا کارشناس مربوطه انجام گردد. دستگاه های زردی مختلفی برای درمان بیماری زردی ساخته شده است. فارغ از نوع شکل و ابعاد و اندازه، دستگاه های زردی نوزاد به دو دسته تقسیم میشوند: 1- دستگاه زردی با منبع نور فلورسنت 2- دستگاه زردی با منبع نور ال ای دی

اجاره دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد اجاره دستگاه زردی نوزاد همگام با تکنولوژی روز دنیا یکی از مهمترین خدمات شرکت نی نی سالم جهت درمان زردی نوزادان تازه به دنیا آمده در منزل میباشد. شرکت نی نی سالم با سابقه طولانی در درمان زردی نوزادان با ارائه جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات فتوتراپی در خدمت هموطنان عزیز می باشد. بهترین روش برای درمان نوزادانی که در بدو تولد زردی دارند استفاده از دستگاه زردی نوزاد است. این دستگاه با شکاندن مولکولهای بیلی روبین خون نوزاد که باعث ایجاد بیماری زردی شده اند زردی را درمان کرده و عوارض جانبی بدی نیز ندارند. البته والدین عزیز باید دقت نمایند که از دستگاه فتوتراپی مرغوب و با کیفیت و استاندارد استفاده نمایند. اجاره دستگاه پیشرفته و سه بعدی فتوتراپی جهت رفع زردی نوزاد با لامپ های پیشرفته ال ای دی ساخت کشور آلمان توسط شرکت نی نی سالم با سابقه ۱۰ سال فعالیت و همکاری با بسیاری از بیمارستانهای بزرگ تهران از جمله بیمارستان مفید، بیمارستان فوق تخصصی کودکان بهرامی، بیمارستان مهر، بیمارستان تامین اجتماعی، بیمارستان الغدیر، بیمارستان آرش، بیمارستان آسیا، بیمارستان مردم و