رد شدن به محتوای اصلی

دستگاه زردی نوزاد

دستگاه زردی نوزاد


دستگاه زردی نوزاد چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟ دستگاه زردی نوزادان برای درمان بیماری زردی نوزادانی که در بدو تولد زردی دارند استفاده می شود.
درمان زردی با دستگاه زردی نوزاد نوعی نور درمانی است که به آن فتوتراپی نیز گفته میشود. به طور کلی از جمله بیماری هایی که توسط روش فتوتراپی می توان درمان نمود عبارتند از درمان انواع سرطان، درمان پوست و مو و درمان زردی نوزاد.
در دستگاه زردی کودکان پوست بدن به صورت مستقیم تحت تابش نور با طول موج مناسب به صورت منظم قرار می گیرد. البتده باید توجه کرد که این عمل باید تحت نظر پزشک و یا کارشناس مربوطه انجام گردد.
دستگاه های زردی مختلفی برای درمان بیماری زردی ساخته شده است. فارغ از نوع شکل و ابعاد و اندازه، دستگاه های زردی نوزاد به دو دسته تقسیم میشوند:
1- دستگاه زردی با منبع نور فلورسنت
2- دستگاه زردی با منبع نور ال ای دی
دستگاه زردی نوزاد ال ای دی جدیدتر بوده و ضمن اینکه قدرت درمانی بالاتری دارند تقریبا عوارض جانبی خطرناکی برای نوزاد ندارند. دستگاه فتوتراپی ال ای دی عمر طولانی تری دارند (تقریبا 10 برابر لامپ های فلورسنت) و خطر گرمازدگی و شکستگی لامپ نیز وجود ندارد. امروزه یکی از مهمترین کاربردهای فتوتراپی درمان قطعی و سریع زردی نوزاد است. این روش مورد تایید تقریبا تمامی پزشکان در سراسر جهان قرار گرفته و باعث درمان قطعی زردی نوزاد میشود.

سوالات مهم درمان زردی با دستگاه زردی نوزاد در منزل

دستگاه زردی نوزاد


مادر محترمی سوال پرسیدند که نوزاد 4 روزه دارند که زردی اش بالاست (حدود 18) آیا میتوانند نوزاد خود را با دستگاه زردی خانگی درمان نمایند؟
در پاسخ به سوال این مادر محترم باید گفت که انواع دستگاه زردی کودکان با قدرت های درمانی مختلفی در بازار وجود دارند. بعضی از این دستگاه های زردی نمیتوانند زردی بیشتر از 16 بیلی روبین را درمان نمایند. اما در مقابل دستگاه های فتوتراپی قدرتمندتر با لامپ ال ای دی وجود دارند که زردی تا 20 بیلی روبین را به راحتی درمان می نمایند.
مادر محترم دیگری در خصوص عوارض دستگاه زردی سوال پرسیدند که لازم است عرض کنیم که دستگاه های فتوتراپی با لامپ فلورسنت عوارض جانبی دارند در صورتیکه دستگاه زردی ال ای دی چنانچه مرغوب بوده و از مراکز معتبر تهیه گردند هیچگونه عوارض جانبی بدی ندارند و خانواده های عزیز از این بابت هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دستگاه فتوتراپی

دستگاه فتوتراپی دستگاه فتوتراپی نوزاد به دو دسته بیمارستانی و خانگی تقسیم میشوند که ما در این مقاله قصد داریم توضیحات لازم و ضروری در خصوص دستگاه زردی خانگی ارائه نماییم. اگر چه به لحاظ ماهیت کاری  هر دو نوع یک کار مشترک را انجام میدهند و آن چیزی نیست جز رفع زردی نوزادان . اما دستگاه های خانگی زردی نوزاد پرتابل  هستند و با توجه به نحوه طراحی  که دارند به راحتی جابجا میشوند. دستگاه فتوتراپی خانگی نوزادان فتوتراپی با تابش اشعه نور، باعث تغییر  بیلی ‌روبین به ترکیباتی که از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌شوند می‌گردد. در حال حاضر دو نوع دستگاه فتوتراپی خانگی جهت درمان زردی نوزاد در منزل وجود دارد که عبارتند از: الف) دستگاه زردی با منبع نور فلورسنت دستگاه های فتوتراپی با لامپ های فلورسنت قدیمی هستند و ضمن این که قدرت درمانی محدودی دارند عوارض جانبی نیز دارند. ب) دستگاه زردی با منبع نور  ال ای دی که البته نوع ال ای دی هم قدرت درمانی بالاتری دارند و هم عوارض جانبی کمتری. همچنین نور دستگاه زردی  باید کاملاً روی نوزاد متمرکز شده باشد. امروزه دستگاه های درمان زردی با لامپ های ال ای

اجاره دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد اجاره دستگاه زردی نوزاد همگام با تکنولوژی روز دنیا یکی از مهمترین خدمات شرکت نی نی سالم جهت درمان زردی نوزادان تازه به دنیا آمده در منزل میباشد. شرکت نی نی سالم با سابقه طولانی در درمان زردی نوزادان با ارائه جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات فتوتراپی در خدمت هموطنان عزیز می باشد. بهترین روش برای درمان نوزادانی که در بدو تولد زردی دارند استفاده از دستگاه زردی نوزاد است. این دستگاه با شکاندن مولکولهای بیلی روبین خون نوزاد که باعث ایجاد بیماری زردی شده اند زردی را درمان کرده و عوارض جانبی بدی نیز ندارند. البته والدین عزیز باید دقت نمایند که از دستگاه فتوتراپی مرغوب و با کیفیت و استاندارد استفاده نمایند. اجاره دستگاه پیشرفته و سه بعدی فتوتراپی جهت رفع زردی نوزاد با لامپ های پیشرفته ال ای دی ساخت کشور آلمان توسط شرکت نی نی سالم با سابقه ۱۰ سال فعالیت و همکاری با بسیاری از بیمارستانهای بزرگ تهران از جمله بیمارستان مفید، بیمارستان فوق تخصصی کودکان بهرامی، بیمارستان مهر، بیمارستان تامین اجتماعی، بیمارستان الغدیر، بیمارستان آرش، بیمارستان آسیا، بیمارستان مردم و